Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-02, 21:27 #91
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 2 2008, 19:23
Nu är ju utformningen av MissDomains avtalsvillkor lite märklig, ety de håller kontoinnehavaren ansvarig för handlingar som denna rimligen inte kan ha kontroll över. Det är ett oskäligt avtalsvillkor vilket i sig gör MissDomains sak mycket svår i en rättegång, skulle jag tro.

Som jag tolkar deras villkor så bör man som säljare meddela alla som man eventuellt kan kopplas ihop med att de inte får buda på den auktionen?

Ett litet påhittat exempel
Jag köper en domän år 2004, den blir liggande av olika anledningar
2007 börjar jag umgås med person X, sådär lite då och då,vi åker även till fjällen tillsammans osv
2008 bestämmer jag mig för att städa lite bland mina domäner, och lägger ut den där domänen som jag haft liggande i 4 år

Som av en händelse så är Person X i samma bransch som mig och har sedan tidigare ett konto på MD
Av diverse anledningar så loggar han in på MD med SITT konto, men från min dator, och hittar min gamla skräpdomän som för honom är intressant.
Han lägger ett bud på den och sen tänker han inte mer på det.

Detta skulle då enligt villkoren på MD vara skäl för att stänga av MITT konto. Eftersom en bekant till mig (utan min vetskap), lagt ett bud på "min" auktion.

utan att ha koll på det juridiska här, men MD måste väl då kunna bevisa att
1 det är en bekant till mig
2 att jag känt till att budet lagts
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat