Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 2 2008, 19:23
Nu är ju utformningen av MissDomains avtalsvillkor lite märklig, ety de håller kontoinnehavaren ansvarig för handlingar som denna rimligen inte kan ha kontroll över. Det är ett oskäligt avtalsvillkor vilket i sig gör MissDomains sak mycket svår i en rättegång, skulle jag tro.
Jag är benägen att hålla med de som tror att Snaskit trasslat till det mesta av detta själv och försöker komma undan genom skriverierna här, men faktum är att MissDomain inte framstår som så särskilt seriösa och professionella i sin hållning i mina ögon.
Jag har full förståelse för MissDomains vilja att hålla rent, men då bör man göra det på ett sätt som inte riskerar att skada det egna företagets anseende. Avtalsvillkoren borde man också snarast se över så att de inte är oskäliga.
|
Ah, äntligen lite vett och sans. Domänbranschen är ett träsk. Det är klart som korvspad att det enda vettiga MissDomain skall göra är att banna användaren, ta bort hans auktioner och möjligen skicka ett brev om att han inte längre är välkommen. Att börja fakturera folk baserat på sin TOS utan medgivande från mottagaren känns bluffbolag så det skriker om det. Vad blir nästa steg då? Att skriva in i TOSen att det kostar 100:- per auktion som läggs upp?