Citat:
Originally posted by sAe@Nov 1 2008, 21:39
Som ovanstående nämnde så är i hans fall grafiken 5% av utgiften. Man kan inte sätta en procentuell siffra på det. Vissa sidor de hade gjort skulle i vissa fall för oss hamna på samma i pris, andra kanske i en mycket högre siffra. Har ni möjligheten så kika in en cachad bild av sidan så får ni en mycket större insikt i det hela.
|
Men jag förstår inte, så nu försvarar du dom kostnader som företaget angav ? (eftersom du anger att ni skulle kunna hamna på samma nivå ?)
Jag tolkade ditt första inlägg som att du spydde galla över dom och sa att det var skit..
Man kan tycka vad man vill om en affärsmodell med fasta priser, jag är helt övertygad om att det finns företagare som uppskattar det, inte minst med tanke på att det gäller en bransch där dom flesta känner sig "utanför", p.g.a. egen bristande kompetens, och att då säga till någon, som man kanske inte känner, att denna ska göra en fungerande sida för 600kr/h, det kan få en företagare att ligga sömnlös på nätterna, med rätta, jag har sett så många utvecklare och "konstnärer" i mina dagar som HELT saknar den känsla för affärer som krävs för att göra en fungerande, ändamålsenlig sida till en rimlig kostnad.
Frågar man sen hur det går så får man på 5 minuter höra alla existerande förkortningar från ASP till SSL, istället för ett "Bra" (inom budget och tidsramar) eller "Dåligt" (inte inom budget och tidsramar) som man vill höra.