Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-02, 04:29 #59
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag tänkte samma sak så där tror jag patrik har rätt, men det krävs såklart att man tar det så långt, och oavsett om han skulle göra det själv eller med juridiskt ombud så tror jag inte att berörd part är kapabel att ta det dit, men det borde helt klart vara något för Missdomain att kolla upp (det är INTE så att bara för att man skrivit på ett kontrakt så är man bunden till det utan undantag)

Fokus för Missdomain borde ju helt klart vara dom falska konton som skapats, och detta borde polisanmälas, oavsett, och därför har jag svårt för att man utformar ett brev som kan uppfattas som "om ni inte betalar...."

Problemet för trådskaparen är ju att han i princip erkänt vad som hänt i sin första kontakt med Missdomain, det är ju därför som han har blivit mottagare av denna faktura (som sagt, villkoren, korrekta eller inte, specificerar ju ett belopp per objekt som ligger för försäljning, följdaktligen borde det vara självklart att det är den säljande parten som drabbas) hade JAG varit i hans situation, säg att min granne tog sig in på min dator genom mitt trådlösa nätverk, så hade ju Jag letat med ljus och lykta efter exakt Vem det är, och vad som hänt, och meddelat Missdomain detta.

Sen är det väl inte helt orimligt att anta att ärendet presenterats på ett sätt som är fördelaktigt för den presenterande parten, har det gått till som han säger och han kan styrka det på ett sätt han anger, så har han ju inget att oroa sig för.

Men man kan väl gissa att i slutändan så blir det en lärorik händelse för alla inblandade parter. Min ståndpunkt brukar alltid vara att försöka ta den svages parti, där jag, som jag sagt flera gånger nu, tycker det är beklämmande att Missdomain utformar en "skrämselfaktura" på det sättet, det behövs ju inte om man anser sig ha torrt på fötterna med villkor och bevisning, MEN, en annan sak som jag har lärt mig, som kan appliceras här, är att "är man dum ska man lida"...och dumheten florerar ju...

en sak som har slagit mig på sistone, och som blir än mer tydligt i trådar som denna, är dom sorgligt undermåliga språkkunskaper vissa (en relativt stor mängd) besitter, jag vill inte säga att det tar det hela till en fjortisnivå, eller att det tyder på bristande intelligens, utan jag nöjer mig med att säga att det är beklämmande, framförallt blir det, för mig väldigt konstigt när man frågar vad som är bäst ur ett seo perspektiv, Volvo V80 eller V80 Volvo, samtidigt kan man inte stava till till personbill.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat