Det här är ju inget nytt. Vi har samma fenomen, fast då gäller det finniga tonåringar som spelar Counter-Strike.. Vi har fått kanske 600 sådana mail på 2 år. 99.99% av alla mail innehåller mängder med stavfel, oklart upplägg (dvs. vad fördelen blir för OSS), motprestationskrav annat än "Vi lägger er logga på vår såååååååååååååå besökta hemsida".
Vi har också ett affiliateprogram, ett eget, där dom kan byta in insamlade poäng mot tjänster hos oss (Servrar) men man vill ha saker "direkt".
Face it - man var likadan när man var liten, ehhumm (mindre). Jag drev en site som hetter "PowerUP Base" för en sådär 15 år sen. Det var världens enda "info-site" om ett processorkort till Amiga (Ni som kommer ihåg det vet nog vad jag pratar om) - Tillverkaren, Phase5 i tyskland var enda tillverkaren. Jag fick ett mail från deras VD som gav mig beröm för min site och frågade om det var något han kunde göra för mig

Jag skrev tillbaka att jag ville ha ett gratis kort (Dom kostade 14.000, med den tidens växlingskurs) Jag fick ett svar att jag skulle få ett av dom. Tror aldrig jag varit så lycklig i hela mitt liv som jag var då :-)
Men det är ju skillnad på att vara störst i världen och ha 100.000 tals besökare (För 15 år sen) och ha en sketen blog som klasskompisarna besöker
MEN det viktiga är ju att man inte får släcka deras gnista. Jag skulle börja med att ge dom en banner. Och när bannern har visats eller klickats på x antal ggr så får dom en present. Man får ju vara lite försiktig med beskattning och sånt bara, ett litet "problem" i vårt lilla land.