Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-01, 13:35 #6
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Ja du Gabriel....jag tycker nog att...busted..

Nä, men min första tanke var nog faktiskt ändå att jag tycker det var ganska magstarkt av Missdomain att skicka en faktura på 12.000kr. Jag kan ha en viss förståelse för att man har ett "varumärke" att skydda, men för mig så kändes det mer som ett sätt att mjölka någon som faktiskt satt sig själv i en prekär situation .
Vidare antar jag att det rör sig om 4 domäner (?) och enligt mig så hade ett seriöst företag antingen skickat en faktura på 1200 Euro, eller räknat på en faktiskt kurs.

Men, i sak är det ju inget att diskutera, som sagts 2 gånger redan...busted...att utge sig för att vara någon annan, med personnummer, är ju faktiskt ett lagbrott, och med fakturan reducerad till 3000 kr tycker jag du kommer ganska lindrigt undan, menar Du att någon annan gjort det från Din dator och du inte vill ta den kostnaden så tycker jag att Du ska polisanmäla händelsen, eftersom du erkänt att det hela har skett, så är ju det enda man kan ta en konflikt om i så fall vem som ska stå för kostnaden, och där måste du nästan göra en polisanmälan för att slippa, om ni inte löser det sinsemellan.
Men även där tycker jag att Missdomain är lite för aggressiva och fokuserar lite för mycket på pengarna för att det ska kännas seriöst, men det är ju bara min åsikt...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat