Citat:
Originally posted by Johan H@Oct 31 2008, 13:44
Så, vad är badwill då? Att man informerar att lastbryggan kommer försvinna från double och att det finns alternativ för alla webmasters där ute?
Hur många trådar har det inte funnits tidigare på WN som handlar om att TD m.fl. INTE går ut med informationen om att en aktör försvinner från deras program? Så alla webmasters har kvar massa TD länkar som ej fungerar. Nu är det tvärtom och då klagar flera också?
Vad jag vet så har ju faktiskt Double reserverat sig rätten att ändra i sina avtalstexter, precis som vilket annat företag.
Så?
Den riktning som Double numera följer är standard för dom flesta annonsnätverken.
|
Johan, det handlar inte om att Double gör det, det handlar inte heller om TD eller andra affiliatorer gör det, det handlar inte eller om att det är någon "standard". Det handlar om hur Double gör det. Double kan ha sin fulla rätt att ändra avtalet, jag vet inte eftersom jag inte har sett avtalet. Dock anser jag att ett företag måste, innan man gör en avtalsändring, tar reda på vilka konsekvenserna blir för det egna företaget men även vilka konsekvenserna blir för företagets nuvarande kunder. Jag vet inte vad detta innebär för Lastbryggan men jag kan bara säga hur jag tänker.
Om jag har en webbutik, anlitar Double, får över 500 affiliates som sen driver den huvudsakliga besöksmassan till mig. Jag anpassar mitt lager, mina inköp, mina satsningar osv på dessa 500 affiliates eftersom jag vet hur många kunder jag får genom dessa. Jag kör på några år men hux flux får Double moralpanik, ändrar sina avtalen och stänger ner mig på 30 dagar. Jag skulle, snällt sagt, inte vara särskilt positiv. Double har hittills i denna tråd visat att man sätter sig själv i första hand, sen kommer kunderna. Jag som kund kommer inte våga anlita Double för vad händer om deras moralpanik drabbar mig nästa gång och jag blir avstängd efter 30 dagar? Och enligt Johan kanske det inte ens behöver vara moralpanik - "Det handlar om att ändra alla stora annonsörers attityd. Det är dom som pushar för detta". Det kanske räcker att en större aktör vill ha bort mig?