|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2006
|
Jag är inte expert på tekniken i VMware lösningar i sig men har jobbat med ett par större sidor som hostas på virtuella burkar och det har gått bra. I det senaste projektet körs SQL databaserna i ett kluster med fysiska burkar medan två lastbalanserade webbservrar och en applikationsserver är virtuella. Det är en sida för att av sveriges lite större bolag och har ganska mycket trafik både från sverige och övriga 100 länder där de har försäljning.
Tycker att det blir vanligare och vanligare att företagen kör virtuella lösningar med stora kluster i botten. Intranät, publika webbar, applicationer osv. Däremot känns det som att just databaserna är något de gärna lyfter ut till fysiska burkar i större kluster.
Jag är inte tekniker på så sätt att jag vet massor om VMWare men vet som sagt att det används flitigt.
Kör även VMWare på våra utvecklingsmaskiner med olika virtuella burkar för olika kunder/projekt som man kan plocka ner och upp beroende på vem man jobbar med för stunden vilket är praktiskt.
|