|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2005
|
Jag håller inte med om att alla länkar är bra bara de är permanenta. Det beror nog på vad du har för sida sedan innan. En PR0 länk i en blogg med i stort sett inga läsare ser jag inte mycket värde i. Sedan är det också en hanteringskostnad för att skicka "presenter" till deras djur, samt frakt. Om du då har mellan 10-20 förfrågningar varje vecka kan det bli rätt mycket pengar.
Jag testade som sagt med en av de större bloggerskorna i Sverige där målgruppen passade och väldigt få av de besökare jag fick hade egentligen något intresse av produkterna. Jag tror att många bloggläsare är ganska fattiga studenter som egentligen inte lägger mycket pengar på annat än just kläder, fika med kompisar osv.
Och sedan har det varit väldigt mycket media kring att de stora bloggerskorna får massor emd gratisprylar, vilket gör att alla med en blog med tre läsare anser att också de ska ha gratisprylar. De förstår inte ordet motprestation utan de ska bara ha.
Om de vore seriöst intresserade av ett samarbete borde inte ett affiliateprogram skrämma bort dem, där de faktiskt får betalat efter prestation och där de kan göra samma saker som vid ett vanligt samarbete.
|