Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-31, 08:29 #16
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av sAe
För det första kan man inte jämföra det på det viset. Det är inte en lågbudgets produktion. Nu var de jäkligt snabba på att stänga ner sidan men är man någolunda insatt i området så förstår man direkt vad det rörde sig om. Att påstå att den summan är orimlig för ett seriöst webbproduktionsbolag stämmer inte heller. Ett flertal av de sidor jag såg hade vi i vårat bolag kunnat erbjuda i vårat egna ramverk med ett fåtal timmar för moduleringen. Detta utan professionell grafik (inhyrd) förstås.
Nu är inte jag heller den bästa man på att dra en parallell men ungefär såhär..
Ferrari säljer den exklusiva bilen, Skoda säljer lågbudgets bilen, bolag X säljer en bil med plastmotor och bromsar av ost.

PS Sista noteringen skall nog inte ältas på fullt allvar.

Modulering ??

Varför kan man inte jämföra på det sättet ? Men för att göra det enkelt för dig, och även ge dig lite chans att göra lite egenreklam, visa upp en sida som du gjort då och berätta vad den kostade kunden (du kan ju inte exkludera grafik eftersom det ju är 50% av jobbet)
I de flesta produktioner är grafiken ganska ovesäntlig, det är innehållet som spelar roll. Grafiken får absolut inte ta mer än 5% av kostnaderna annars har projektet gått helt över styr.

Jag har själv helt skippat grafiken på min egen webbsida. Det påverkade inte resultatet negativt utan tvärtom fick jag mer trafik till sidan eftersom de kunder jag har är helt ointresserade av grafiskt lullull. Jag jobbar inte med webbdesign utan med att bygga webbaserade applikationer/tillämpningar.

Det innebär att jag på i stort sett en timme kan slänka upp en webbsite som innehåller den mest basala informationen ett företag behöver. Men om det är frågan om att bygga en större applikation med mycket funktionalitet så rör det sig om uppdrag från 100 kSEK och uppåt till mitt hittils största projekt som gick på 1,2 MSEK (min andel av intäkterna), det största projekt jag jobbat i med mitt bolag var nog på 30 MSEK totalt men jag hade en mindre roll i det projektet.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat