Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-31, 08:01 #3
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Citat:
Hur länge har ni haft webbutiken?
Har haft shoppen i snart 2 år som en sidoverksamhet till mitt riktiga jobb.

Citat:
Vad har ni för omsättning? Hur lång tid tog det att komma upp i den omsättningen?
Omsätter ca 40-50k i månaden men mer framåt jul. Ökat med ca 80% jämfört med första året.

Citat:
Säljer ni några produkter/tjänster som inte är lönsamma?
Säljer inget som inte lönar sig (känns lite dumt att göra det :P )

Citat:
Har ni anställda?
Har svärmor till att packa ordrarna, skriva adress, frankera och lämna hos vårt postombud.

Citat:

Vilka tider på dygnet/dagar får ni flest beställningar?
Eftermiddag/kväll samt runt löning har vi topparna men det trillar in lite dåd och då under dag/natt oxo

Citat:
Vilka rutiner har ni för att skicka iväg ordrar? Använder ni etikettmaskiner? Ringer ni posten för upphämtning eller lämnar ni in paketen själva?
Skickar allt som vanliga brev utom ordrar över 800, dom skickas alltid rek.

Citat:
Hur stor del av intäkterna kommer från faktura/kortbetalning/postförskott/förskottsbetalning? Vad vill ni helst att kunderna betalar med?
45/45/10 Faktura/Förskott/Postförskott

Har inte kortbetalning idag men ska fixa det så fort jag får tid. Förskott är ju alltid bäst för då är man garanterad pengarna samt kostar minst för företaget men har man bra kunder så är ju faktura lika bra. Kan nämna att jag sköter all fakturering själv också. Kunderna uppskattar att ha 30 dagar betaltid istället för 10 och slipper dessutom fakturaavgift.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat