Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-31, 01:40 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by pkallberg21@Oct 31 2008, 02:31
Davve, hur kan du driva en såpass vinstgivande verksamhet på delade servrar? Det verkar i min mening inte smart alls. Investera i riktig hosting, med SLA och redundanta resurser.
Att komma och klaga om sånt här när du betalar runt 100 spänn i månaden anser jag helt fel. Det är lika med en lunch på McDonalds. Tycker du din verksamhet är värd en lunch på McDonalds i månaden? För övrigt kanske du bör läsa avtalet du accepterade när du köpte webkontot, där Loopia förmodligen avskriver sig ansvaret för eventuell nedtid. Men vad vet jag.
Man kan väl kräva att ett av Sveriges största webbhotell inte hostar sina servrar i en garderobs infrastruktur. Har varit så hela tiden, sedan skylla på att det är k-märkta lokaler.

Visst kan man kalla dom korkade endast för välja sådana lokaler, med det finns faktisk generatorer som är helt isolerade som man kan ställa på ett tak eller utanför på marken. Så bara för att det är ett k-märkt hus så är det inga problem att fixa riktig reservkraft.

Men när dom inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server hos någon annan leverantör så ska man inte förvänta sig så mycket av ett sådant företag.

Visst kanske man inte kan kräva så mycket för priset man betalar, men många avbrott beror endast på grov vårdlösthet från deras sida att verkligen ha så dålig infrastruktur.

Dom skriver ju inte precis på deras sida hur dåliga dom är i verkligheten på den punkten.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat