Citat:
Frågan är om du vill ha nöjda kunder och tjäna pengar eller ha rätt i sakfrågan och missnöjda förlorade potentiella kunder som går till konkurenterna samt ger dig ett dåligt rykte som gnidig.
|
I 100% av fallen hos oss är det förstagångskunder som ändå aldrig återkommer. Har själv dock aldrig gått vidare till KF eller ens inkasso eftersom det kostar för mycket tid och pengar.
Citat:
Man behöver inte gå längre än till sig själv och fundera på hur man upplever företag som har gnidiga villkor om avgfter hit och dit för alla upptänkliga situationer, istället för enkla och raka villkor där leverantören bjuder på god service och kunden kan ångra sig utan kostnad, i längden upplevs dessa företag som smidiga att ha att göra med och de vinner fler kunder än de förlorar pengar på den goda servicen. Gnidiga företag upplevs som jobbiga och man undviker dem helst.
|
Dom flesta av oss (tror jag iallfall) hade varit nöjda med att kunden iallafall hade hört av sig och sagt dom ångrar sig. Inte minst när första fakturan på outlöst pf kommer. Sen dessutom så verkar det som i nästan alla med få undantag använder sig av diverse faktoringbolag och är det någon som har kundovänliga metoder så är det väl dom. Och ändå handlar folk av dom.