Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-07, 21:58 #6
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Jag funderar på om den PR vi ser bara är hämtad från en server som faktiskt nu fått klartecken att visa PR'en, däremot så har den varit updaterad ett tag (min teori).
Kan du utveckla teorin? Är det medvetet att inte släppa ut en PR-uppdatering menar du? Eller skulle det vara tekniska problem som är anledningen?

<!--QuoteBegin--grazzy[/i]
Jag vet inte om jag tycker pagerank är ett särskilt intressant mått längre överhuvudtaget länge. Det är snarare ett mått på hur länge en site funnits på nätet.
[/quote]
Jag måste hålla med. Det finns mycket att säga om Google PR-hysterin.... men det är väl bäst att prata tyst kanske (det verkar finnas så många ivriga fans). Om jag bara säger att det har aldrig tidigare i historien varit bra att låta ett stort allmänt system stå och falla med ett enda företags godtycke.
Det som behövs är ett oberoende rankingsystem av sajter som baseras på data från många olika håll, där en parameter kan strula utan att det betyder så väldigt mycket. Någon sorts internationell standard page rank, alltså, inte avhängigt av något enskilt företag. För det är ju helt uppenbart att en page rank är absolut nödvändig för alla aktörer på Internet idag.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat