Ämne: Ebutiken.nu
Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-28, 00:59 #8
Fredrik.r Fredrik.r är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
Fredrik.r Fredrik.r är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
En aning off topic (?) nu kanske i och med att jag inte tänker diskutera Ebutiken.nu utan oscommerce. oscommerce som bas i ett system fritt att utveckla.

Det är verkligen svårt att motivera "oscommerce suger" eftersom det är open source och därmed kan utvecklas till vad som helst. Likaså gäller "väääldigt gammalt", det finns mängder av contributions till osCommerce för säljande funktionalitet, bättre administration osv. Jag känner inte till något annat system med en så otroligt stor mängd påbyggnadsmoduler. De två nackdelar jag upplevt är avsaknaden av en snabbkassa och kopplingar till affärssystem. Båda två är däremot fritt fram att utveckla själv eller anlita någon att utveckla. Till viss del finns dessutom kopplingar, som exempelvis redan nämnda osC till SPCS-bryggan från Codevision.

Jag misstänker att ni som använt osCommerce tidigare och tycker att det suger helt enkelt inte haft en tillräckligt bra vidareutvecklad butik. Jag vet att osCommerce av vissa ses som oseriöst men det beror förmodligen på att 98% av butikerna där ute är totalt omodifierade med den igenkännande hemska standardlayouten som bas. Det funkar förstås inte om man går in för en sersiös e-handelssatsning.

Magento ser lovande ut men vad jag hört är det inte riktigt moget än. Jag har kikat på det och lär följa det, men än så länge är det inte tillräckligt intressant.
Fredrik.r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat