Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-27, 17:59 #5
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Originally posted by Gustav@Oct 27 2008, 18:37
Nu har KTHNOC ansökt till ett av mina affiliateprogram. Frågan är om butiker/webbsidor med affiliateprogram nu får sina sökmotorvänliga länkar utbytta mot affiliatelänkar. Vad/vart har du läst om det Nicklas? Med tanke på hur tungt KTHNOC-länkar väger i Google för tillfället så vore det mycket negativt.
De ansökte till vårt affiliateprogram också för ett par veckor sedan. Jag skickade ett meddelande och frågade hur de hade tänkt sig och sa att vi var lite tveksamma till att godkänna ansökan om det innebar att länken blev utbytt. Känns lite mögligt på nåt sätt, även om jag förstår att folk vill tjäna pengar. Det som känns fel är just att tappa länkkraften endast pga att man har ett affiliateprogram.

Och som sagt, Jajjas kunder lär väl få ligga med rena länkar.

I vilket fall som helst har de inte bemödat sig med att svara på min fråga på 2 veckor nu. Jag har vare sig nekat eller godkänt ansökan för jag kan inte bestämma mig. Tappar ju länkkraften i vilket fall som helst, och besökare skickar de inte några så de kommer inte tjäna nåt på vårt program. Skulle vara en principsak att neka ansökan, men jag förlorar ju vare sig mer eller mindre på att ligga med. Någon besökare om året kanske det ger.

Jag velar som f*n med det här. Hur gör ni andra?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat