Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-26, 14:58 #27
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Som sagt bestrid fakturan och tala om för dem att du har sagt upp kontot . Om du privatperson kan du få hjälp av komsument vägledaren i din kommun om dom går vidare till inkasso. Gå dom vidare till inkasso, så bestrid fakturan ingen hos inkasso bolaget.

Skulle inkasso bolaget gå vidare till KFM, då SKALL du göra en anmäla till datainspektionen, för då har inkasso bolaget gjort fel.

Det är svårt döma vem har rätt och fel.. Det är alltd synd om konsumenterna i såna här trådar, men erfanhetsmässigt så finns även rötägg där också, det är inte bara dom elaka företagen. <Ironi>

Har varit med ett fall, där folk pekade ut oss att slarva bort deras data, när dom själva hade sagt upp konto, så fixade vi fram backupen, inte gick man ut och sa att vi hade löst problemet. Utan vi har enligt deras inlägg fortfarande slarvat bort deras data.

Så jag är skeptiskt till såna företaget är elaka trådar . Mynameisfredrik verka också vara ute smutskasta "strongbox" utan att försöka lösa problemet med dem.

Jag tycker personligen du skall gå den formella vägen, den dagen du får "Strongbox" fälld i allmäna reklamation nämden och dom inte följer de dom tycker, så skall du tala om det, men att tycka nämda företag är värsta röttägget i 10 inlägg, utan att ens försöka lösa konflikten med dem, känns inte seriöst.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat