|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Jag har ett aktuellt liknande fall.
Vad dom kan göra beror väl lite på hur lättskrämd man är.
En sak som jag tycker är intressant är, att i mitt fall, så har företaget via en advokat kontaktat mitt webhotell, och ber dom stänga ner sidan, vilket jag anser skulle vara fel, eftersom jag inte kan se att sidan bryter mot dom avtalsvillkor vi kommit överens om, men inser att det mycket väl kan hända ändå.
Det som jag tycker är intressant i det är att företag som säljer domäner och har webhotell, teoretiskt än så länge, men fullt möjligt, först tar mina pengar för att registrera domänen och ha min sida hos dom, och sen kan mena på att domänen som sådan skulle innebära varumärkesintrång och därför ger dom rätt att stänga sidan. Jag är fullt på det klara med att jag kan förlora nämnda domän i en eventuell tvist, men att hotellet skulle göra en egen bedömning tycker jag verkar underligt, då tycker jag man åsidosätter dom regler som båda parter har att rätta sig efter.
Precis som ts sida så är det en informativ sida, helt utan kommersiellt intresse, om ett välkänt och högst officiellt företag, där man nu kontaktat webhotellet och bett dom stänga sidan, detta helt utan att ta en initial kontakt med mig.
|