Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-23, 09:32 #102
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by htiawe@Oct 23 2008, 08:52
Jag kanske har missat något vitalt men på vilket sätt spelar det någon roll om decibel är en moderator när jx är skyldiga er pengar? Kändes oerhört långsökt.
Som jag förstår det uppstod skulderna och tvisterna när Decibel m fl drev webbhotellet som sedan såldes. Under denna tid och långt därefter var Decibel moderator. Som jag skrev tidigare är det för tidigt att dra slutsatsen att han använt sin moderatorsroll i egen nytta, men noterar att det en tråd med kritik av Decibel och hans affärspartners har stängts.
Som jag ser det bör en moderator kunna åtnjuta allmänt förtroende som person och har man varit så ifrågasatt som Decibel har varit med anledning av tvister med WN:s medlemmar så borde både han själv och andra moderatorer ha insett problemet långt tidigare.
Detta slår främst mot WN:s trovärdighet som forum för seriösa webbmasters. WN är ingen allmännyttig förening utan ett forum som ägs och drivs av ett företag, Quality Unlimited AB, som Thomas här står bakom. Det är naturligtvis upp till honom att ytterst sätta vilken policy som ska gälla för forumet, och att tillsätta moderatorer som kan bidra till forumets positiva utveckling.

Med detta sagt vill jag säga att jag tycker det är tråkigt att Decibel hamnat i denna situation och hoppas att den kan reda upp sig och att han kan komma tillbaka som företagare, dock efter att han fullgjort sina skyldigheter till kunder, leverantörer och det allmänna.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat