Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
|
Hejsan
Ja som ni vet befinner Kreditor sig på en konkurrensutsatt marknad liksom alla andra företag. Vi har valt att lägga upp vår tjänst och standardvillkor utifrån vad vi upplevt som våra kunders primära önskemål.
Att öka sin försäljning med våra enkla och smarta tjänster, att slippa risken, att kunna erbjuda delbetalning, att ha en partner som aktivt agerar mot bedrägerier, att enkelt slippa all fakturahantering, att signalera kvalite och trygghet med varumärket fakturera mig osv. Jag vet till exempel att även om vår bedrägeripolicy ibland fått diskuterats så finns det inget annat bolag i Sverige som tar ansvar för bedrägerier på det sättet som Kreditor gör! På dennna lista av önskemål från kunderna har just likviditetsfrågan dvs när man får betalt i förhållande till försäljningen legat förhållandevis långt ner för de flesta kunder. I de fallen där enstaka kunder faktiskt har prioriterat detta har vi gjort det till en förhandlingsfråga. Som kund eller avtalspartner kan man ju alltid vända sig direkt till oss om man önskar se över sitt avtal.
Vad avser din andra fråga kring returer så skulle jag nog vilja hänvisa till mitt tidigare svar angående vad vi ska ta betalt för och när. Det finns givetvis många olika sätt att ta betalt för och vi har valt det som jag argumenterat för tidigare. Det är min starka övertygelse i enlighet med att vi övervakar konkurrensen stenhårt att inga andra bolag har en så rättfram och rak prislista som våran. Det är tydligt vad det kostar och det kommer inga tråkiga överraskningar. Jag ser hellre att vi ser över den totala prisbilden för en enstaka kund, utifrån kundens särskilda förutsättningar som till exempel många returer, än ruckar på denna princip om en transaparent och enkel prislista!
Sedan kan jag passa på att gratta alla e-handlare, det har varit en fantastisk tillväxt under hösten!
Sebastian
|