Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 6 2004, 11:20
Det går att ladda en sida med javascriptskod via javascript. Så kanske om du kan formattera koden på din phpsida som javascript på något sätt? Du skulle tex kunna göra javascriptskod som skriver ut det din php-sida har genererat. Eller tex kod som sätter variabeln till innehållet i sidan. Om det är en extern URL du inte har kontroll över är det nog lite kört, såvida du inte är beredd att skriva ett script som gör en "file_get_contents($url)" och sedan sparar ner det på ett fungerande sätt.
Jag använder metoden för att ladda om variabler i mitt script. Det scriptet gör är att skapa en dynamisk script-tag och sätta sourcen (taggen src alltså) till en extern url. Det går inte att regelrätt "läsa in" data till en variabel. Det går dock att läsa XML-filer ifrån samma server som scriptet körs ifrån.
Titta på http://www.nyhetsportalen.se/cases/dropbox.html ifall du tror att det kan hjälpa dig.
|
Hmm...det jag vill är helt enkelt att javascriptet ber om sidan x.html som ligger på samma server som den körs från, har inte tillgång till php på den servern därför måste det göras i javascript...
Förstod inte riktigt allt i ditt inlägg, men jag förstod det som att det kanske borde gå eller?