Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-21, 21:54 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag väcker liv i min gamla tråd igen.

Efter att ha gått ifrån vår API-lösning och bytt till hostad lösning hos Dibs så har vi tappat drygt 50 % av våra kortköp. Vad detta beror på vet jag ännu inte, men jag tänkte att det kunde vara värt att nämna, eftersom vi har diskuterat eventuella nackdelar med hostad lösning tidigare i tråden. Jag är riktigt grinig över att nu behöva börja gräva i vad bortfallet kan bero på. En snabb överblick visar att vi har MÅNGA misslyckade kortbetalningar. Vi har även många kunder som vänder mitt i betalningen. De väljer först att betala med Kreditkort. De skickas därför vidare till Dibs sida. Där backar de tillbaks till vår kassa och väljer en annan betalningsmetod istället.

Det positiva är att bortfallet av kortköp inte har gått ut över försäljningen i övrigt. Det negativa är att en majoritet av kunderna numera väljer att betala mot postförskott. Dibs fungerar fortfarande mycket bättre än vår gamla betalväxel, men min upplevelse av 3-d secure och en hostad lösning är så här långt mycket negativ.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat