Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-21, 20:53 #31
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Fick hem i lådan igår en påminnelse ifall jag glömt bort att jag inte betalar licens.
Och litet kort där man skulle fylla i om man ville betala per år typ 2k eller dela upp de.
Ner i soppen direkt med de.
Snyltare.
Jag fick ett liknande brev från aktiebolaget Radiotjänst i Kiruna. Det var utformat precis som en faktura, med inbetalningskort och allt. Eftersom jag inte har någon TV-mottagare drog jag ett streck över fakturan, skrev dit "Bestrider fakturan" och lade med ett brev om att de ska sluta skicka bluffakturor. Är jag en snyltare också, för att jag vägrade betala en faktura som de skickade helt oprovocerat och utan att jag ens har någon TV?

Personligen tjänar jag på den nuvarande ordningen där TV-ägare betalar för sig själva, men jag kan inte låta bli att förundras över att man orkar ha en så byråkratisk och auktoritär indrivningsorganisation kring TV-innehavet. Den som vill se SVT skulle säkerligen vara beredd att betala för det på hederligt vis (de flesta betalar ju trots allt en massa pengar till Viasat och liknande bolag redan). SVT får väl helt enkelt göra som alla andra och kryptera sina signaler om de inte vill att var och en ska ha tillgång till programmen.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat