Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-21, 17:52 #26
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar

Reg.datum: Jan 2005
Lösning 1 (gör som de säger då de ber dig så snällt):
Ta bort catch all-funktionen och returnera "Recipient unknown".
Löser en del problem, men långt ifrån alla.

Lösning 2 (varför bry sig egentligen?):
Vidarebefodra inga mail! Du har redan påpekat att de borde framhålla sin tld för sina kunder, och mer än så behöver du inte göra. Du har även erbjudit dig att vidarebefodra alla mail (gratis!?), men det är de inte intresserade av.
Det är ofta rekommenderat att stänga Catch all-funktionen p.g.a. spam-risken, men det finns såvitt jag vet inget lagstadgat krav för detta.
Använder själv catch-all för ett antal mindre domäner, då det underlättar e-posthanteringen.

Du har generellt sett inga skyldigheter i detta fall.
Har du tid och lust, svara avsändaren till mailet att tyvärr har du nog skickat till fel e-postadress, men ibland hinner man ju inte med detta...

Jag får själv 50-60 felskickade mail i veckan, som bl.a. rör hotellbokningar, konferanser, jobbansökningar etc, till en domän jag har haft i snart 3 år.
Har dock aktiverat Catch all för den domänen, men det hjälper inte mycket då det även kommer mail till standard-adresser (info@, marknad@, kundtjanst@ etc).
Du har i och för sig inte skrivit om det rör sig om generella e-postadresser, t.ex. [email protected], eller namn-adresser som t.ex. [email protected], men det har mindre betydelse.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat