Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-21, 08:21 #16
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har också några domäner där det skickas till mig men ska till någon annan. I ett av fallen så skriver den egna personalen till min domän istället för deras egna. VD:en hade träffat en kollega utomlands och hans kollega mailade information nyemmision/riskkaptial som bolaget kanske skulle få. Läste senare om att de fick det också. I ett annat fall så skickade e-post från regeringen där de tackade nej till att komma till något företag. Ett företag registerade ett bolag med samma namn som en av mina domäner men insåg efteråt sitt misstag och registrerade domännamnetAB.se istället men på deras hemsida stog min info-adress som kontaktadress. Har fått en hel del mail som skulle till dem. Några gånger har jag mailat tillbaka och sagt att det blev fel men oftast kastar jag mailet för att undvika det som club100 råkade ut för.

Jag skulle svara något liknande: "Vi kan tyvärr inte ta ansvar för vilka email folk skickar till oss men att vi i största möjliga mån, utan att lova något, ska undvika att läsa mailen som kommer till oss men var tänkt för annan mottagare. Där vi ser detta så kommer vi att kasta emailet utan att meddela avsändare eller den tänkta mottagare. "
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat