Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-20, 13:46 #14
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
Citat:
Originally posted by sandstream@Oct 20 2008, 12:06
Stort tack för infon i tråden!

Våra kunder började höra av sig eftersom de inte fick några bekräftelsemail på sina ordrar.

Nu ska jag bara lista ut vad som ska ändras och vart på vår SMTP-server.
Alla tips mottages tacksamt!
(Kör IIS på Windows 2000)
Om du vill lägga in ett PTR record så görs det i namnservern (DNS'en) som har hand om ditt IP nät. Det är alltså ingen inställning som görs i mailservern.

Om du har en dedicated/colo/VPS-tjänst så är det sannolikt din leverantör som måste uppdatera detta. Tänk på att PTR namnet bör vara samma namn som din server presenterar sig som.

/Martin
martin-lb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat