Ämne: Spotify!
Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-20, 12:27 #21
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Ni jämför spotify med att köpa musik. Jämför det med radio istället. Det är gratis / reklamfinansierat och deras modeller påminner mycket mer om varandra.

Det intressanta vore att veta vad en radiostation får betala i STIM för att spela en låt för 10000 personer vs vad de får in för att köra en 30 sec reklamspot.

För att svara på Johan H's argument. Att spela in musiken från spotify är ju lika lagligt/inte lagligt som att spela in från radion. Det är egentligen inte spotifys problem så mycket.

Angående låtutbudet så säger de ju själva att de skall ha 95% av all musik som har givits ut inom några veckor (di.se: spotify skruvar upp volymen på nätet). Jag håller med om att en hel del saknas i dagsläget, men jag tar dem på orden för nuvarande.

Det är helt ointressant att spara ner musik för mig på disken, jag vill inte äga musik eller behöva hålla på och kopiera filer, köpa diskar etc. Worst case är att jag kan tänka mig att ha en funktion i spotify som skapar valfri stor cache av låtar jag lyssnar på ofta för att kopiera till tex mobiltelefonen eller datorn när jag vet att jag skall gå offline. Det är ju dessutom en lösning som skulle funka fint. Dvs att en spotify-klient får tillgång till 3 gb låtar som fungerar i säg max 2 veckor offline som jag kan ta med mig.

Att "äga" musik har aldrig varit en sanning. En konsument har bara ägt en plastbit med rättigheterna att lyssna på musiken. Glöm "äga" musik, det har aldrig funnits.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat