Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-20, 03:54 #11
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Oct 20 2008, 02:25
Som Davve säger så är det tillåtet att publicera egen tagna foton. Detta har varit uppe tidigare i diverse disskutioner på b la fotosidan.se. Då när olika "modebloggar" har publicerat bilder på folk som dom tagit på stan utan dennes vetande och medgivande om publicering.

Så ja, de är tillåtet.
Om vi återgår till vad den här tråden handlade om från början så tror jag fortfarande inte det är tillåtet. "Bara jag" har fått det dokumenterat här på WN att det är någon form av hämnd som är syftet med domänen. Då kan man ju gissa att det är fråga om smutskastning. Det är kanske ok om det bara rör sig om företaget och inte ägare och anställda blir uthängda. Du har nog missat att det inte är tillåtet att publicera ens egentagna bilder på personer med syfte att kränka dem.

Jag kanske bör tillägga att jag säkert skulle gjort likadant som "Bara jag" om jag själv velat hämnas på ett sånt här företag. Någonstans hittar man ju ofta anledningar som "berättigar det man gör". Men då får man vara beredd att ta straffet också, vilket borde stanna vid villkorlig dom för en tidigare ostraffad.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat