Citat:
Originally posted by Foppa@Oct 6 2004, 14:00
Tjena!
Jag håller faktiskt på att undersöka en liknande lösning för en kund. Där ska man kunna köpa kontantkort direkt genom att betala med sitt betalkort. När betalningen registrerats får kunden ett mail med nödvändiga koder. Som det ser ut nu så verkar det inte bli något eftersom att det redan finns så många som har en sån lösning, men om det blir av så kan jag höra av mig så kanske vi kan hjälpa dig också.
/Per
www.x-com.se
|
Javiist, vi kommer visserligen skicka mot faktura genom snigelpost. Men visst, vi har ju redan en tjänst där du kan ladda på kontantkortet med Internetbanke etc, men det kommer från en innehållsleverantör och deras priser är inte alls lika bra som när vi köper "papperskontantkort".
Anldeningen till fakturan med snigelpost är att vi dels når en grupp som kanske inte har pengar på kontot den 24:e i månaden och behöver ladda fort.
Dessutom vi vi nå just denna grupp av kunder och skicka med reklam med fakturan (den största anledningen).
Vi säljer ju prylar som är relaterade till mobiltelefoner och vill med detta sätt nå nya kunder.
Kravspec
Jag har fått 20 mail om kravspec, men jag hoppas att du som kan göra en sådan lösning kommer med förslag på hur det ska lösas. Vad vi vill ha hoppas jag framgår. Meddela så lägger jag in ny info.