Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-15, 13:23 #5
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Det är en vidareutveckling av Orvesto Konsument, som kartlägger mediaanvändningen i stort, Man har frågat en panel på en 12000 personer och de har fått svara på vilka sidor man varit inne på. Man måste köpa sig plats i undersökningen och det är bara de som vill skylta med sitt resultat som är med i redovisningen. (Så har jag fattat det i alla fall).
Har själv använt Orvesto Näringsliv på den tiden det begav sig. Felkällorna är stora i den här typen av undersökningar. Fördelen är att man får mycket olika data, åldersprofil, samvariation och annat som kan ge underlag för hur man kan utveckla sidan. Dessutom har man ett väldigt bra statistikpaket att slå medieköparna i huvudet med.
Det är också enda undersökningen på individnivå och inte bara datornivå.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat