Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
|
Det är en vidareutveckling av Orvesto Konsument, som kartlägger mediaanvändningen i stort, Man har frågat en panel på en 12000 personer och de har fått svara på vilka sidor man varit inne på. Man måste köpa sig plats i undersökningen och det är bara de som vill skylta med sitt resultat som är med i redovisningen. (Så har jag fattat det i alla fall).
Har själv använt Orvesto Näringsliv på den tiden det begav sig. Felkällorna är stora i den här typen av undersökningar. Fördelen är att man får mycket olika data, åldersprofil, samvariation och annat som kan ge underlag för hur man kan utveckla sidan. Dessutom har man ett väldigt bra statistikpaket att slå medieköparna i huvudet med.
Det är också enda undersökningen på individnivå och inte bara datornivå.
|