Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-14, 22:31 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Du kan aldrig med säkerhet veta vad som är relevant för annonsören, så ge denna så mycket statistik som du bara kan. Om motorsågar säljer bra eller dåligt via din modeblogg kan mycket väl vara relevant enligt köparen. Jag har själv en butik som säljer sexleksaker. Får jag veta att annonser för nappflaskor, barnkläder och barnvagnar har gett bra resultat på en webbsida så blir jag eld och lågor. Jag vet av erfarenhet att mina annonser kommer att generera mängder med köp då. Säljaren ser förmodligen inte själv någon koppling mellan min butiks produkter och barnartiklar - men kopplingen finns.

Undanhåll aldrig statistik som du tror är ofördelaktig för dig. Utgå ifrån att om du inte kan presentera en siffra så utgår köparen ifrån den sämsta tänkbara. Frågar köparen hur många unika sidvisningar du har och du inte kan svara så kan du utgå ifrån att köparen skriver en rund och fin nolla i sina anteckningar. Riktigt så illa är det kanske inte . Men tänk på att dina siffror aldrig kan vara sämre än de kan bli i köparens fantasi.

Förövrigt så är det inte ovanligt att publicister inte kan tillhandahålla önskad statistik. Jag försöker alltså inte peka finger och säga att du borde kunna det. Men du kan skaffa dig fina konkurrensfördelar om du jobbar på att samla in bra statistik.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat