 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Statistiken tillhandahåller du inte för kundens skull, utan för din egen. Som Conny skriver så är det en fråga om riskanalys. Genom att minimera kundens risk med utförlig statistik så kan du ta ut ett mycket högre pris. Har du för lite statistik så kan kunden i värsta fall anse att risken blir så stor att inte ens ett mycket lågt pris motiverar ett annonsköp.
Som köpare så kan jag intyga att det inte är lätt att veta vad man köper alla gånger. Ofta så avstår man hellre än att ta en risk. Köper man mycket annonsplatser så funkar det helt enkelt inte att chansa varje gång. De flesta publicister tillhandahåller inte mer information än vad du själv gör – och det gör att jag som annonsör köper betydligt mindre än vad jag egentligen skulle vilja göra.
Utgå ifrån att kunden räknar själv. Men det betyder inte att kunden inte vill ha svaret på frågan från dig också. Även om det är så simpelt som 1+1 så vill man veta vad säljaren har att säga om saken.
|