Ämne: Finanskris
Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-14, 02:55 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag vet att man kan fila en hel del på AdWords och att det normalt går att vinna många positioner genom att tweaka lite här och där. Men är det verkligen så illa att ligga på en sjätteplats? Personligen så brukar jag eftersträva mittenpositionerna. Jag brukar lägga ett bud och avvakta i några veckor. Sedan ser jag över mina annonser och kollar om jag kan göra något för att förbättra positionen, utan att höja budet. När jag har ett bud och en optimering som ger mig en förstaplats så sänker jag budet avsevärd, vilket brukar resultera i att jag hamnar i mittensegmentet med min annons (men till en relativt låg kostnad).

Jag skulle gissa på att du Johan kan få ut en bättre placering med samma budget än vad jag kan få. Men är själva positionen som man ligger på verkligen en indikator på hur väloljad en kampanj är? Borde det inte vara viktigare att se hur många klick man får i relation till sitt bud?

Finns det någon statistik för hur många procent av alla klick som varje position brukar generera i snitt (allt annat lika)?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat