Citat:
Originally posted by Gustav@Oct 14 2008, 01:30
När jag först såg den här tråden så var jag övertygad om att den skulle spåra ur direkt. Det var förmodligen bara Connys tidiga och seriösa svar som räddade tråden. Att fråga hur långt ett snöre är och att be om svaret via PM brukar leda till spydiga kommentarer på WN. Vi kan kalla det för kamratuppfostran eller pennalism.
I vilket fall så presenterades det en hel del siffror i den här tråden, som gör den till en av de mer intressanta på WN hittills ur mitt perspektiv. Jag tjänar ca 100k mindre per månad än vad jag skulle kunna göra enligt de siffrorna som presenteras här. Jag har aldrig haft något större intresse av att visa annonser på mina webbsidor, men det har ändrats i och med svaren i den här tråden. Jag tror fortfarande att ni gör glädjekalkyler, men jag kommer förmodligen att se över mina webbsidor den kommande månaden.
Jag hoppas att det finns flera som vill bidra med statistik. De flesta här på WN borde ha någonting att säga om intäkter från annonser.
|
Jag måste tacka för komplimangen...
Mycket av intäktsmöjligheten styrs av vilken typ av information man har på sin sida (Porr kanske ger annorlunda CPC än mobiltelefoner för att ta ett exempel). Har man lagt ned mycket arbete på att lägga in genomtänkt och relevant information för en strikt begränsad och tydlig målgrupp får man mycket högre betalning per klick, klickpriset varierar dessutom kraftigt över tiden (i alla fall för mig).
Enligt kanalstatistiken i Google AdSense så har jag idag själv ett CPM på 5,16-12,79 USD (30,96-76,74 SEK), CTR på ellan 1,47%-8,24% snitt 3,55% och ett CPC på mellan 0,063-0,41 snitt 0,36 USD (0,378-2,46 snitt 2,16 SEK). Jag har en kundsite som har ett omvandlingsfrekvens på drygt 15%.