Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-14, 01:43 #22
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag har sidor där 30k ub/månad generar ett par dollar och alla intäkter kommer från alternativa annonsformer där annonsörerna betalar för att material skall synas (men det är inte banners). Det är dock fortfarande långt långt under ens 1:- per besökare, vi pratar ören. Sen så har jag sidor där jag tjänar runt 1 dollar per besökare.

Säger detta dig nånting? Antagligen inte. Vill du göra en bra och rolig tjänst kommer du till största sannolikhet att tjäna mindre pengar eftersom besökarna är där för tjänsten. Om du istället gör en affiliate-sida kan du till och med tjäna pengar på att köpa trafik till den eftersom du gör en sådan vinst på varje besökare. Fast baksidan där är att dina besökare antagligen inte kommer att besöka dig igen.

Det finns ett par nischer där de två sidorna av myntet möts och lyckas man hitta en sådan är det såklart helt suveränt, men rent generellt tycker jag att besökare är ett dåligt sätt att avgöra hur mycket pengar du kommer att tjäna (även om du kan räkna med en miniinkomst). På en hyfsat normal sida som inte är alltför spännande för användaren brukar jag räkna med någon procent i CTR och ca 12 cent per klick. Det ger med andra ord att du tjänar runt $1,2 per tusen besökare (via adsense). Kan du hitta någon som betalar dig för CPM eller fyller sidan med reklam kan du såklart tjäna mer, men det gynnar sällan din sida i längden.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat