Ämne: Finanskris
Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-14, 01:36 #5
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by annika_w@Oct 13 2008, 11:05
Jag tyckte det här mailet vi precis fick från Google var lite roligt, speciellt nu i dessa finanskristider. Google har iallafall bra likviditet:

"Hej Annika!
Vårt ekonomiteam har granskat och godkänt din ansökan om månatlig fakturering. Ditt företags kreditgräns är 1 206 000 SEK. Om du är intresserad av en högre kreditgräns kan du begära en höjning när du betalat med månadsfaktura i tre månader."

Visst annonserar vi för ett betydande belopp hos Google varje månad, men de där summorna kommer vi knappast upp i! Troligen har någon skrivit dit lite för många nollor :-)
Vad spenderar du för totalsumma på Google/månad ?

Det vore kul att se om våra uppgifter om vad Google vill att en kund hos oss skall ha som minsta månadsomsättning för att de skall fakturera slutkunden direkt i stället för som brukligt oss (tänk om det skiljer mycket bara för att Google tycker att en samlingsfaktura för flera är smidigare)

Jag kollade lite snabbt på er synbarhet på Google på sökordet handväskor som jag hittade under menyn storsäljare och jag måste då fråga dig varför har du så pass låg synbarhet på det sökordet (6:e plats på höger sida samt att ett par kollegor låg på belöningsplatserna)

Är det för att du har såpas unika fördelar att det spelar ingen roll om du blir nummer 4 - 6 som de som söker tittar på eller är det för att avancerna inte räcker eller bara att du inte har haft tiden att kolla synbarheten som ju kan ändras över tid eller något annat ?

Att du jobbar med Googles klassiska upplägg med bred matchning och att du har lagt in några negativa sökord har jag redan konstaterat efter några sökningar exempelvis

http://www.google.se/search?hl=sv&q=handv%...nsgaranti&meta=

Om du tar dig tiden att läsa djupare i systemet eller om du tar dig tiden att hårdknacka unika annonser så skulle du kunna få bättre synbarhet utan att du skall behöva betala mer mm.

Så nu har jag bjudit lite till dig så nu kanske jag kan få ett svar på min första fråga om spendingen/månad, droppa ett PM om du inte vill vara publik med det.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat