Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-13, 15:04 #13
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Citat:
Originally posted by -lilljebjorn@Oct 13 2008, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Enklast är väl att pröva dig fram.
Nej jag har inte för avsikt att slösa tid och liv på att prova mig fram till befintlig kunskap.

Hehe, sådana kommentarer gör säkert att du får hjälp här

Citat:
En sak som jag undrade som inte riktigt besvarades:
Hur lätt är det att sälja bannerutrymme? Måste man anstränga sig som fan och ha säljare som ringer runt eller går det rätt lätt?
Är du inte villig att jobba för dina pengar kommer du förmodligen inte att lyckas att få några heller. Det finns inga genvägar och inget är lätt, inte heller på nätet där miljontals nya sidor öppnas varje dag.

Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist

Om det inte framgick: Jag undrar hur svårt det är att sälja banners.

Alla som driver eget vet att det tar 5 år minst innan man kan jobba 8 timmar per dag, innan dess jobbar man oftast dygnet runt och timmarna saknas ändå.
"min inställning"?

Vad svamlar du om?

Är det konstigt att jag frågar de som vet hur mycket det är rimligt att räkna på istället för chansar mig fram?
Jag gör förundersökningar innan jag sjösätter ett projekt och riskerar både kapital och anseende.

Beträffande dina pinsamma 10 rader som bara har för avsikt att befästa din egen "image" som en som "kan det där med företagande" så tycker jag mest att det är plumpt och enfaldigt och tråkigt att du inte istället kan tjäna anseende via din webbplats så kanske du slipper klanka ner andras projekt och förundersökningar.

Ja men snälla: "Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist " <- ska jag ens börja kommentera det där?

"ingenting är lätt"
Jo, det hela är mycket lätt: Man har en bra idé, man förbereder sig noga, man räknar och marknadsför och sköter sin tjänst i största möjliga proffesionella anda samt erbjuder spjutspetskompetens eller åtminstone någon form av unikum.
Man jobbar relationsbyggande och win-in inriktat. Kan det bli lättare?

Med din inställning att man ska "testa sig fram" istället för att ta reda på siffror och fakta och göra förundersökningar/marknadsundersökningar så förstår jag om det tar dig 5 år innan du kan jobba 8 timmar om dagen.
Har man dessutom inga nyskapande ideér eller någon kreativ ådra så blir det säkert ytterligare komplicerat.
Kan man inte sälja sitt företag och sina ideér så får man klanka på andras, eller hur!

Avslutningsvis så jobbar jag gärna för mina pengar.
Men jag jobbar gärna inte i onödan.

Det är i min värld grymt amatörmässigt att vara:
1. Oförberedd (inte fråga först, testa sig fram)
2. Ineffektiv (inte försöka få jobba så lite som möjligt)
lilljebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat