Ämne: Snapback
Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-07, 16:29 #237
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Snapback AB fortsätter att förbrylla!

Den 13 april 2008 ansökte jag om medlemsskap hos Snapback.se (alltså före denna tråds start) - jag bekräftade mailadressen och anmälde att jag FRIVILLIGT ville sätta in 2000 SEK på mitt konto.
Strax efter fick jag ett autogenererat mail som påstod sig bifoga en faktura som lyste med sin frånvaro, men med referens till en betalningslänk.
Detta var länken: http://www.snapback.se/betala/visa_faktura...D94E19B5E90DE%7
Filen fanns alltså inte på servern - snyggt!

Jag prövade då länken i lite olika browsers men med samma resultat - den fanns inte och gick därmed inte att betala..
Hmm vad kan det bero på - jo låt oss titta om det är ett känt problem ?
- besöker då sidans FAQ som lyser upp med sin tomhet, precis som Domains Manager och Post Snapback
Resultatet blev oavsett att jag tänkte "ouch - ett klart förbättringsbart system, känns inte aktuellt att gå vidare med.." och har sedan dess inte tänkt mer på det.

Sedan dess har diverse händelser gjort att jag än mer ifrågasatt Snapback AB - inte minst i denna tråd.

Och så idag hittar jag med posten en påminnelsefaktura (med trevlig "hotstämpel" om rättsliga åtgärder vid utebliven betalning) från Snapback
- alltså ett halvår efter tillfället då jag varken fått en orginalfaktura eller fungerande betalningslänk och för mitt "frivilliga belopp".

Specifikationen säger följande:

Beskrivning: Förskottsbetalning -
Antal:1 mån
(undrar ju då om jag kommer att få en sån här trevlig "påminnelse" varje månad..)

Sen blir jag även förbryllad över att det under Betalning i deras villkor står:
Citat:
Moms ingår EJ i alla priser, men fraktkostnad tillkommer i förekommande fall.
Får för mig att det inte stämmer eller är ett fatalt syftningsfel och är menat att betyda "moms tillkommer" eller "ex. moms" för i fakturapåminnelsen kan jag tydligt se att det handlar om 1600 ex. moms.

Jag vill ogärna ta i med hårda ord mot denna tjänst - men det känns ju onekligen som bondfångeri..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat