Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -Norman@Oct 6 2008, 12:49
Citat:
Originally posted by -patrikweb@Oct 6 2008, 11:15
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
tycker det är intressant att Patrikweb bemödar sig att svara i denna tråd när man nämner inventarier, aktiekapital och AB
|
Ja vadå? Var inte jag som sa något om AB? Men jag äger ju faktiskt ett AB med.
|
Jag såg bara en enskild samt LTD på dig.
LTD = AB
Men jag kan ha fel, då får du gärna rätta mig.
|
Fortfarande ett Aktiebolag, sedan att det är ett LTD eller AB så är det samma sak. Fortfarande samma juridiska saker.
Men nu var det iofs inte mig tråden handlade om.
|
Det är väl knappast samma sak.
Ett LTD kommer du loss med att skapa för 10kr för att undvika att lägga in 100000 i aktiekapital.
Svenskt Aktiebolag är inte samma sak som LTD (LTD Filial i ditt fall).
Diskussionen var väl här hur säkert det skulle vara att anlita en enskild firma. Där du själv går in och hoppar på server connect med att de inte hade egna IP:n.
Med Svenskt AB har du iallafall sett att personen är villig att gå in med 100000 i kapital eller apportegendom vilket är en form av säkerhet mot kunder om det skulle krisa sig.
Med en enskild firma så riskerar den egna personen ekonomisk ruin om det skulle gå dåligt för firman och bara det är väl en morot nog att se till att hålla kunder nöjda.
Ett LTD är dock en helt annan sak där man som företagare inte riskerar mycket (med undantag för brott då man kan hållas ansvarig som ägare) för kunden finns ingen extra säkerhet då aktiekapitalet kan ligga så lågt som 10kr.
Sen att du är lika god kålsupare som alla andra..