Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-06, 19:31 #25
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Har också fått ett mycket bra intryck av de bakom Serverconnect. Supporten har funkat kanon i alla lägen, oftast har man svar på frågor som är panik inom 30 min oftast snabbare. Mindre viktiga frågor så så klart längre svartid, vilket mig är helt klart rätt att göra. Men har fått svar natt som dag, kväll som helg.

Hur deras webbkonton funkar kan jag inte direkt svara om, men har använt ett ÅF konto hos dem och numera en Windows VPS och kan bara säga att det funkat kanon.
Ska jag nämna något minus har det varit lite små strul med Windows VPS:erna, men det har varit smådippar på 1-3 min någon gång då till då. Det beror inte på bolaget eller deras servrar, anslutningar utan är Virtualiseringen de använder som haft lite komplikationsproblem med windows. Verkar som att det i dag är nästa helt borta.

Som tidigare person (Kenny) säger verkar Peter komma från Webcows, och vet inte men ligger lite i det som sagt att när peter gick från webcows blev det mycket sämre. Om det är en slump eller vet jag inte, men stämmer ganska bra i tiden.

Om bolaget så spelar det ju "fan" ingen roll om man har enskild firma eller AB. Så gott som i vilket fall som helst när ett it bolag faller så står man ganska tomhänt ändå. Så om det skulle vara någon säkerhet att det är ett AB känns orelevant i denna tråd.

Tycker det vettigaste i detta är det petter säger, att man skyndar långsamt. Finns aldeles för många företag på marknaden som fått rejäl växtverk, och sedan i flera lägen aldrig tagit sig tillbaka. Börja i liten skala och sedan bygga sig uppåt är fin melodi. Att Serverconnect har ip:n genom Dependit AB (webcows) är väl inte direkt något problem i detta sammanhang eller? Väl ganska normalt att man använder sina gamla kontakter och gentjänster när man skapar sig något nytt bolag.

Blev en del offtopic, men summan är att jag som kund är mycket nöjd hittils och tanken är väl att någon tid framöver ta CoLocation(kanske blir en plats i nya hallen).
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat