Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Internet Sweden,
Jag håller med dig och vet vad lagen säger. Det faktum att vi registrerar oss till allehanda olika tjänster (idg.se m fl ställen) så gör det oss sårbara. Hur många kan ärligt säga att de läser igenom allt det "finstilta"? gör vi det och ändå registrerar oss så har vi BETT om att få diverse epostutskick. Det står OFTA att tjänsten vi registrerar oss till har rätt att skicka ut olika typer av email, att de kan skicka email på uppdrag av kunder och att tredje part kan använda sig av dess register av namn och email.
OM vi nu har gjort det så håller inte lagen, oavsett vad vi tycker om utskicken så har de ofta rätt att göra det ....
Tror vi tycker i stort sett lika, bara det att jag inte tycker att Jajja ska ha all pisk, utan som du själv visar upp nu, att det finns de som anses vara seriösa inom seo-nischen som uppför sig på exakt samma sätt, med bloggar med samma "kvalité".
Detta är mer regel än undantag. Jag vill påstå att alla seo-företag, mer eller mindre, använder sig av dessa tekniker oavsett om de äger nätverken av länkar eller inte.
Hela bloggdropper.se affärsmodell strider ju mot allt vad googles riktlinjer säger ...
/Patrik
PS ... jag är som sagt inte heller oskyldig, behöver inte heller positionera mig i branschen och har inget eget vinstintresse då jag inte jobbar ut mot kund, utan gör seo för eget bruk ...
|