Citat:
Originally posted by MrWize@Oct 3 2008, 23:20
tråden handlade väl ändå inte om jajjas eventuella spam ifrån början utan om deras metoder.
Du behöver inte ha gett ut din emailadress direkt till Jajja, utan till någon som på ett eller annat sätt är samarbetsparnter och/eller tredje part i samanhanget. Tredje part kan t ex vara mailadressförsäljning.
Det har länge varit ett fenomen, här och i övrig media, om vem som kan hänga Jajja högst p g a deras val av "seo metoder" (som denna tråd handlar om, från början) när i stort sett "alla" inom seo-svängen håller på med liknande länkstrategier.
/Patrik
|
Jo det ger jag dig rätt i att tråden handlat om lite blandat brokigt, men i det fall (vilket jag också misstänker) är så att det handlar om ett köpt adressregister är jag tämligen säker på att avsändaren är skyldig att uppge adresskälla (men där kan säkert bättre initierade rätta mig i den mån jag tar fel). Åtminstone anser jag att det vore önskvärt av Jajja (eller vem det nu må vara som köper adressregister till sina utskick) att uppge detta - om inte annat för att utesluta andra misstankar/spekulationer.
Vad sedan Jajja och det du påstår vara ett fenomen, så kan det möjligtvis härledas till att Jajja utmärker sig mest, oftast och "fulast" med sina metoder. (Detta är min högst personliga syn på det hela)
Däremot anser jag att man även kan vända på det och det som ses som fult, skitigt och spam idag - kommer vara en allmän gäspning imorgon - och ser vi det på det viset är ju Jajja att betrakta som en pionjär som testar nya saker - men knappast något vi behöver ge vår uppmuntran till idag..
Ett stort antal företag och verksamheter använder nya och gamla metoder för offpage i olika omfattningar - Vissa utmärker sig betydligt mer än andra, därav handlar denna tråd om Jajja - och inte om nån annan.