Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-03, 19:50 #33
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 20 2008, 12:42
Citibank har en avlutsfrekvens på 10% gällande de kunder som kommer via sponsradelänkar från eniro.se.
Dvs. 10% ansöker om ett lån. Se bifogat case.

Gällande Flygresors resor skulle avslutsfrekvensen vara betydligt högre då det är ett enklare beslut att köpa en resa för 5000kr än ta ett lån för 2 000 000 milj.

Om vi räknar lågt och säger att Flygresor skulle ha samma avslutsfrekvens som Citibank skulle det generera följande:
52 000/10 = 5200 avslut
Snittorder = 5000kr
5200 x 5000 = 26 000 000 sek

Detta skulle då alltså generera 26 miljoner/år.
Undrar om Citibank vill/kan bekräfta dessa uppgifter ?

Sen tycker jag nog att Säljaren missbrukar Svenskan lite här, jag menar de som kommer från sökmotorn är väl prospekt fram tills de blir just kunder.

För om man läser meningen så är det ju bara 10 % av Citibanks kunder som köper av dem om de går genom sponsrade länkarna och är det på sökordet = Företagsnamnet/varumärke för varför skulle de redan existerande kunderna gå den vägen till just Citibank ? <_<

Jag har själv fått korrigera några av mina säljare när de har uttryckt sig i liknande termer till kunder de har bearbetat då jag anser att det är vilseledande och att de räcker med att säga att man förmedlar köpmogna prospekt som letar efter en bra leverantör.

Dock så är min erfarenhet att Eniro har hög avslutningsfrekvens på den lilla trafiken de förmedlar och jag tror att det beror på att de har en mognare användargrupp som är lite mer stadd i kassan och som känner igen sig och har en trygghet i varumärket Eniro då de skall testa det nya mediet.
Med "Endast rätt sökord" då vill jag tillägga
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat