 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Eniro ville först inte ens erkänna att någonting gått fel. Först försökte man få det till att det var jag som hade gjort fel. Allt var som det skulle vara menade killen jag pratade mig. Efter mycket skällande och argumenterade så fick Eniro tillslut ge sig.
Kontentan blev i alla fall:
Eniro har inte lagt in de buden som jag översände till säljaren tillsammans med sökorden. Istället har buden lagts flera 100 procent över mina önskade bud. Varför det har blivit så kan man inte svara på hos Eniro.
Eniro har aktiverat en funktion som gör att mitt konto per automatik lägger det högsta budet. Jag kan inte ens stänga av denna funktion. Det kan inte heller Eniro göra, utan de måste i så fall stänga av hela kontot. Det är standard när de lägger upp nya konton åt fakturakunder. Mycket praktiskt ur Eniros perspektiv, eftersom alla deras kunder hamnar i budkrig utan att själva vara medvetna om det. Mycket förkastligt ur kundernas perspektiv.
Det allvarliga här är inte att Eniro har uppträtt vilseledande och vårdslöst mot mig. Det allvarliga är att det verkar vara så här det alltid går till. Man lägger upp ett nytt konto åt kunden med en automatisk budfunktion. Funktionen gör att varje kund automatiskt bjuder över alla andra bud. Det krävs ingen raketforskare för att lista ut vad som händer om man lägger upp fem konton med samma funktion aktiverad. Buden löper naturligtvis amok och hamnar på mycket höga nivåer, utan kundens kännedom. När kunden sedan försöker korrigera detta själv, så har denna inte möjlighet till det. Eniro säger att det går att sätta ett tak på hur höga buden kan bli, men uppenbarligen så fungerar inte detta tak i praktiken.
Jag kan tillägga att Eniro med en dåres envishet hävdade att det inte fanns något problem. Samtalet avslutades ändå med att Eniros support fick ge med sig och erkänna att man inte hållit sig till avtalet. Kontot skulle reklameras enligt supporten (vad det nu kan betyda?). Enligt supporten så ska jag bli uppringd av en person med ansvar. Ingen som jag hittills har pratat med har velat ta på sig något ansvar. Det ska bli mycket intressant att höra vad denna person har att säga.
Edit: Finnmera har du fått svar på något av dina mail? Eniro hävdar att de har besvarat mitt fösta mail, men det finns inte ett spår av något svar att hitta vare sig i inkorgen eller spamfiltret. Antingen så har man allvarliga problem med sin utgående e-post, eller så ljuger man mig rakt upp i ansiktet.
|