Flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Sep 2004
|
Nja... alltså, det är ju lite så att egentligen kan du ju köpa in precis vad som helst, bara du får det sålt sedan. jag har inte uppfattat att det skulle vara ett problem.
Jag känner inte till just din situation, men själv har jag sålt korv och jag har köpt både gas, grill, läsk, godis, med mera på företaget och alla dessa saker är ju inget som ett IT-företag sysslar med...!
Det som Skatteverket hakar upp sig på är om folk köper dyra HIFI-grejer från till exempel inWarehouse och sen har dom hemma. Det är inte förenligt med företagets verksamhet och där med inte heller möjligt att köpa genom företaget.
Men i ditt fall handlar det ju om att du har handlat i god tro. Din vän (kund) hade lovat att betala dig, ni hade ett muntligt avtal.
Jag är inte kung på bokföring, men av ditt inlägg att döma verkar du köra den biten själv! Jag hade bokfört det där precis som allt annat du plockar in i företaget och har på lager för att sedan sälja vidare.
Alternativt får du fråga någon med kompetens på området om du är osäker på vilket konto det ska bokföras.
Jag hoppas det hjälper dig!
|