|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Men jag förstår fortfarande inte, 2 saker:
1) Det är klart du vill att besökaren kommer till dig i första hand, men ska du lösa det genom att (lånsiktigt) se till att du har produkter som det finns en marknad för, tro på din produkt och att du säljer den bättre än någon annan, eller genom att försöka "mörka" bort alternativ?
Jag har själv jobbat i butik t.ex. och förutom att jag var absolut bäst på att sälja i den butiken jag jobbade i, så var jag nog en av dom bästa säljarna även för närliggande butiker inom samma bransch, och jag är helt övertygad om att jag inte hade kunnat göra det ena utan att göra det andra, du kan ju inte lura dig till nöjda kunder.
2) Om kunden nu är ute efter produkt x, och ni är den enda butiken med den produkten hos Prisjakt, då kommer väl kunden till er från Prisjakt ? Det kan till och med vara positivt för er, om vi nu ponerar att Prisjakt har allmänt högre anseende än Er butik, så ger det ju Er högre trovärdighet att synas hos Prisjakt, och speciellt om ni gör det utan några fall av negativa recensioner. Vidare bortser du ju helt från det faktum att det faktiskt finns kunder som ENBART söker efter en produkt hos Prisjakt, dessa skulle du då missa helt.
|