 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Eniro har efter en veckas tid fortfarande inte besvarat mitt mail. Däremot så har de ändrat mina bud till de nivåerna som vi avtalade om när jag började mitt nya konto där. Och inte nog med det. Man har även ändrat mina konkurrenters och branschkollegors bud. Helt plötsligt så bjuder alla 2-3 kr, istället för 5-6 kr. De två som tidigare har haft högst bud på samtliga ord verkar ha försvunnit helt dessutom. Jag undrar om det kan finnas ett samband med att jag skrev att jag även skulle kontakta mina branschkollegor i frågan... Vilket jag även gjorde.
Man kan tycka att jag kanske borde vara nöjd här. Men det faktum att de inte besvarar mitt mail, utan att de i tysthet ändrar tillbaks allting så att det blir som det borde vara, gör mig rosenrasande. Man bedrar avsiktligen sina kunder. Inkompetens brukar göra mig upprörd. Men i det här fallet rör det sig om att ett företag avsiktligen agerar bedrägligt och sådant gör mig mer än bara lite putt. Det här är förskingring och sådant får man normalt skaka galler för. Det är gravt kriminellt.
Nu är frågan vem som är tjuven. Är det Eniro som instruerar sin personal att göra så här? Eller är det personalen som går bakom ryggen på arbetsgivaren? Är det någon här som vet ifall Eniros säljare får provision baserad på vad deras kunders konton omsätter?
Jag kan tillägga att jag inte hade de här problemen med Eniro då jag hade ett vanligt konto med förskottsbetalning där. De här problemen kom i samband med att jag efter påtryckningar från en av deras säljare blev fakturakund med ett administrerat konto. Att jag misstänker säljaren behöver jag inte sticka under stol med.
|