|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Feb 2004
|
Det bästa du kan göra är att avsätta en hel vecka, ta upp luren och en telekatalog. Ring sedan ca 200 samtal varje dag under denna vecka och erbjud annons på din sida. Välj inte företag utan börja på A i katalogen och missa inte en enda.
Jag har jobbat som säljare och sålt allt möjligt via telefon och vet att även den mest okunniga säljaren säljer om denne ringer tillräckligt mycket. Har hänt att jag sålt annonser på någon av mina sidor med 0 besök per månad trots att jag berättade det för kunden. Som jag minns så sa jag nåt i stil med att det är en nystartad tjänst och därför inte har trafik, men att inom kort kommer det bli några besökare och då kommer även priserna förändras... (den kunden köpte ett år för 999 kr utan att sidan hade fått en enda besökare på 3 dagar efter start trots att han fick veta det)
Det kommer att ta dig en vecka att inse att du kan omsätta betydligt mer på din sida trots att du inte har så mycket trafik. Därifrån kan du sedan ta dina siffror till en firma som säljer annonser och presentera att du som inte kan säjla lyckades åstadkomma detta. Du kommer även veta att om dem inte säljer mer än dig så är det inte värt pengarna.
Lycka till och testa själv innan su låter någon annan sälja åt dig, det finns ingen som kan göra jobbet bättre än dig, allt annat är en illusion
|