Citat:
Originally posted by Alpha@Sep 28 2008, 15:03
"men visst det kan jag ge dig rätt i att jag tar en och annan då och då själv"
Dvs, din lista är inte fullständig bara lite domäner du själv valt att upplysa andra om i goodwill syfte.
Då vet vi. :] Thx.
|
@alpha - HAHA vad försöker du säga? Är du inte läskunnig eller vad är det frågan om?
Jag har från start sagt att jag inte kan uppskatta exakt hur mkt jag ser:
Citat:
Varje dag släpps ett antal .nu-domäner. Det är okänt hur många av dessa som jag känner till, men följande domäner som tidigare varit registrerade är from nu lediga för registrering
|
http://www.webmasternetwork.se/index.php?act=ST&f=16&t=28352&s=wn
Naturligtvis kan jag inte heller påstår att listan är komplett - eftersom det inte finns möjlighet att stämma av listan mot registret!?
Däremot ser jag en del tendenser kring .nu-registreringar, som jag valt att inte öppet redovisa. Jag har även fått antalet domäner jämfört..
Vad gäller nysläppta .nu-domäner, så redovisar jag
samtliga jag ser - i de fall jag registrerat själv - så skriver jag som bekant ut det.
Och
NATURLIGTVIS registrerar jag som den "domänpundare" jag är även domäner själv. Under det gångna året uppskattar jag att mellan 750-800 domäner registrerats utifrån mina listor (av andra av mig själv) - omöjligt att veta säkert hur mycket mina listor spelat in, men att det finns personer som uppskattar listorna har jag inget tvivel om alls.
Men om du får för dig att jag väljer ut ett antal i att lista, så kan du ju till en början ta och besöka bloggen ifråga, där
"den mest kompletta .nu-listan i världen" publiceras varje dag innan du kommer med betänkligheter om innehållet i den.
Listan publicerar jag för att den inte finns att tillgå någon annanstans - och mitt behov av att se gissar jag att fler har med mig - inget annat.