Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-28, 07:32 #56
x1/9 x1/9 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
x1/9 x1/9 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Har under många år funderat på hur man kan leva över sina tillgångar utan att det får rejäla konsekvenser.
Om man som USA är ett krigförande land i fredbevarande syfte (läs gärna vi måste ha eran olja) så tycker jag att man inte skall spendera mer pengar än man har i plånboken (USA kan se sina krig som reklam för sin krigsindustri), det är inget försvar av landet det handlar om.
Jag tycker inte det är konstigt att ekonomin nu går kräftgång i USA och jag tror inte att USA kommer att komma tillbaka till sina forna glans.
Nu tror jag inte följden för europa kommer att bli så stor ekonomiskt då flera asiatiska ekonomier kommer att ta över mer och mer.
Men när USA förlorar mer och mer som stormakt och ryssland bedriver en aggressiv utrikespolitik samtidigt som kina tar stora steg frammåt varje dag börjar jag fundera på vad som kommer att hända även i Sverige. Jag kommer inte att sakna USA som stormakt men är väldigt fundersam över hur vi kommer att anpassa oss till de nya stormakterna.
Att vi dessutom har avvecklat försvaret nästan helt (precis som på trettitalet) tycker jag inte känns bra.
x1/9 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat